czwartek, 4 sierpnia 2016

przyjaźń..


Przy­jaźń nie potępia w chwi­lach trud­nych, nie od­po­wiada zim­nym ro­zumo­waniem: gdy­byś postąpił w ten czy tam­ten sposób... Ot­wiera sze­roko ra­miona i mówi: nie pragnę wie­dzieć, nie oce­niam, tu­taj jest ser­ce, gdzie możesz spocząć.

 Malwida von Meysenbug


- powiedz mi Mela, co dla ciebie oznacza przyjaźń? - patrze uważnie w oczy Meli - 
- myślę ze to samo co i dla ciebie - Mela odsuwa kosmyk włosów z czoła- znam dobrze ten gest, to oznacza ze Mela jest skupiona na temacie..
- przede wszystkim przyjaciel to moje drugie "ja", powinien widzieć, to czego ja może nie dostrzegam u siebie? poza tym przyjaźń - to szczerość w kazdym temacie, bo kto ma mi powiedzieć, jeśli nie przyjaciel, ze robię coś źle? i kto będzie mnie chwalił, jeśli robię dobrze?

- tak! masz racje - to jest bardzo ważne - dla mnie to także lojalność i zaufanie ( obustronne oczywiście) bez tego to nie jest przyjaźń! - patrze uważnie na Mele i widzę ze potakuje ruchem głowy..

- to ktoś na kogo mogę liczyć w rożnych sytuacjach, tych bardzo trudnych tez, co oznacza ze przyjaciel będzie mnie wspierał i "trzymał za rękę" jeśli nagle świat się wali "na głowę".. - Mela mówi spokojnie patrząc mi w oczy..


foto-net
- dokładnie tak jak mówisz Mela - mamy szczęście, ze znamy taka przyjaźń i szczęśliwie jest to prawdziwa przyjaźń...nie udawana dla żadnej "korzyści"...nie sztuczna, nie fałszywa... sprawdzona w różnych sytuacjach....

- jeśli coś jest udawane i fałszywe to znaczy, ze to nie przyjaźń i nigdy przyjaźnią nie było - Mela marszczy nos w odruchu niesmaku - wiem kogo masz na myśli...Sama wiesz, ze takie osoby "żerują" na innych, bo nie potrafią się przyjaźnić, bo obce jest im to co jest sentencja przyjaźni, bo są nielojalni, nieszczerzy, fałszywi..

- tak, dlatego boli świadomość, ze z twojej strony było szczere postępowanie, 
a z drugiej strony to były tylko kłamstwa.. - mowie do Meli - czy warto nadal ufać ludziom? a przecież mówią, ze - "Przyjaciel kocha w każdym czasie, a bratem się staje w nieszczęściu"...

- znam ciebie dobrze i wiem, ze zawsze wyciągasz rękę do każdego, 
kto potrzebuje pomocy, kto chce porozmawiać zawsze znajdzie w tobie uważnego słuchacza - nawet twoja choroba nie zmieniła tego - Mela uśmiecha się ciepło..- to ze jeden marny osobnik "odwrócił się" od ciebie w chorobie, nie oznacza, ze każdy jest aż tak podły..

- a jednak zmieniła Melu - patrze w jej w oczy  - zmieniła podejście do wielu spraw..wyostrzyła zmysły.... i postrzeganie ludzi.. teraz wiele spraw widzę inaczej..  


foto-net



Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź po prostu obok mnie i bądź moim przyjacielem.
Albert Camus

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za każdy komentarz..